“E-mail marketing is een zeer nuttige en no-nonse weg naar online succes.”
Vandaag de dag is vrijwel iedereen continu online bereikbaar. Zowel thuis, onderweg als op het werk worden mailtjes gelezen. Tijd om hierop in te gaan spelen!
E-mail marketing bestaat uit meer dan alleen maar het verzenden van digitale nieuwsbrieven naar klanten of relaties. Het begint met het op juiste wijze verzamelen van e-mail adressen en dit gestructureerd te verwerken in een database. Het geheim van goede e-mail marketing zit verder in het registreren van alle acties van uw relaties. Door de optimale responsmeting kan er goed worden ingespeeld op de wensen en behoeften van uw klanten. Per e-mailadres wordt automatisch alle respons vastgelegd zodat u precies op de hoogte waar uw klanten in geïnteresseerd zijn.
E-mail marketing is het medium om verschillende commerciële doelstellingen te behalen. Door e-mail marketing toe te passen haalt u meer uit de bezoekers op uw website of webshop. Afhankelijk van uw doelstelling kunt u meer bezoekers, leads of verkopen realiseren. Daarnaast kunt u met e-mailmarketing perfect uw klantrelaties onderhouden. Bij het goed inzetten zal dit resulteren in een hogere afzet en een hogere loyaliteit onder uw relaties.
Het is een heel krachtige e-marketing tool die makkelijk, toegankelijk en beschikbaar is voor alle soorten bedrijven en organisaties, van eenmanszaken tot multinationals. Door middel van de juiste kennis, de juiste e-mail marketing software en het commercieel blijven testen van je campagnes kan het inzetten van e-mail marketing veel meerwaarde opleveren, zoals:
Het kanaal wordt echter vaak in verband gebracht met het versturen van ongevraagde berichten. Indien je het hebt over e-mail, denk je al snel aan spam. Meer dan 50 procent van al het e-mailverkeer wereldwijd is spam. Vandaar dat je als e-mail marketeer ook te maken hebt met een strenge regelgeving en diverse richtlijnen. Zo heb je altijd toestemming nodig van de klant om e-mail te verzenden en ben je verplicht om in iedere mailing een afmeldmogelijkheid op te nemen.
“Onze specialisten verzenden uw digitale post naar de gewenste postvakjes, spam kennen wij niet”
Ook goed is om te bedenken dat u absoluut niet de enige zult zijn die e-mails naar uw klant verzendt. Binnen e-mail marketing geldt de gouden regel ‘meten = weten’. De uitdaging ligt dus in het creatief omgaan met de respons van uw mailings. Kleine aanpassingen binnen uw nieuwsbrief of mailings kunnen al voor grote veranderingen binnen de resultaten zorgen. Het blijven testen van uw campagnes is dus van essentieel belang. Neem contact op met ons om samen met onze specialisten op zoek te gaan naar de juiste strategie om voor u een e-mail campagne in te richten.