Dat je niet langer om sociale media heen kunt weten de meeste ondernemers wel. Maar hoe zet je deze kanalen zo optimaal mogelijk in voor je communicatie, marketing, werving en klantenservice? Dat begint met een goed doordachte strategie die past bij het bedrijf en die naadloos aansluit bij de klanten. Social Media voor Ondernemers is specialist in het ontwikkelen van zo’n strategie op maat.
Er is veel hype rond sociale media. ‘Ga maar op LinkedIn, dan krijg je vanzelf meer klanten.’ Maar sociale media zijn geen wondermiddel en ze bieden geen quick-fix voor bedrijven die niet al pro-actief met hun communicatie en marketing bezig zijn. Wel biedt social media (online) enorme kansen en kunnen we de stelling wel aan dat wie er geen gebruik van maakt flink achter kan lopen op de concurrentie.
Een goede strategie is het halve werk!
Effectieve inzet van sociale media bereik je niet door even snel een Facebook-pagina op te zetten, in het wilde weg te twitteren, of een filmpje op YouTube te gooien. Het begint met een gedegen analyse van het bedrijf, de ontwikkelingen in de markt, en de kansen van sociale media in de branche. Wat zijn de doelstellingen? Op welke sociale media-kanalen zitten de klanten? Welke kanalen zijn het meest geschikt voor wat de organisatie wilt bereiken? Wat is de beste manier om een vruchtbare relatie met de klanten op te bouwen? Social Media voor Ondernemers ontwikkelt samen met jou een goed doordachte strategie die bovendien haalbaar is qua uitvoering.