Waarom is storytelling belangrijk?

Plan een afspraak
"A goal without a plan is just a wish."

Er zijn diverse mogelijkheden om een product te vertalen naar de consument. Dit geldt hetzelfde voor storytelling, oftewel het verhaal vertalen van de organisatie of van een product. Storytelling wordt ingezet om mensen te inspireren en te overtuigen om actie te ondernemen. Het draait in dit geval niet meer om het verkopen van het product, maar om het aanbieden van een oplossing voor een probleem. Wat is de waarde achter het product of dienst en de emotionele waarde die mensen hebben bij een product. 

Het overtuigen van functionele eigenschappen van het product/dienst is verleden tijd. Het overtuigen van de waarde en de verbinding van het merk met de mensen is de kern geworden. Wat is jouw oplossing die jij biedt aan het probleem dat mensen hebben. 

Onderdelen van storytelling

Om gebruik te maken van deze marketing communicatie strategie zijn er een paar onderdelen waarbij Bespoke mee kan helpen. Met het gecreëerde verhaal zorgen we ervoor dat de doelgroep beter begrijpt wat je doet en blijven we focus houden op aspecten waar het bedrijf goed in is. De onderdelen zijn eenvoudig, maar zeer effectief:

  1. De setting – Onder welke omstandigheden of in welke situatie kan het bedrijf van toepassing zijn. Voorbeeld: Tuinfabrikant heeft de setting tuin
  2. Het probleem – Het schetsen van een probleem, die de consument kan begrijpen en kan voelen. Wanneer zij zichzelf kunnen vinden in het probleem zullen zij ook gaan denken aan de oplossing die jij aanbiedt. 
  3. Het bedrijf – Belangrijk dat de kernwaarde van het bedrijf passen bij de aangeboden oplossing. 
  4. De oplossing – Het product of dienst dat het probleem oplost. 
  5. Het resultaat – Een consument die de oplossing gebruikt om het probleem op te lossen en hierdoor klant wordt. 

Creatief denken

Bespoke als storyteller 

Vind je het lastig om een verhaal te ontwerpen en te verspreiden? Bespoke helpt jou graag! 
Onze marketeers zijn creatief ingesteld om voor ieder product een verhaallijn te creëren. Wij helpen jou graag met het versterken van het merk, het verhaal en zullen de communicatie extra goed inzetten. Het verhaal wordt verteld aan de hand van copywriting, afbeeldingen, video’s, uitstraling en dergelijke. Onze specialisten staan klaar om samen een creatief en uniek verhaal te ontwerpen en te verspreiden. Onthoud goed, er is altijd een verhaal te vertellen!