Wat is zoekmachine adverteren?

Plan een afspraak
"A goal without a plan is just a wish."

Zoekmachine adverteren houdt in dat advertenties tegen een bepaalde prijs bovenaan de zoekresultaten komen bij het opzoeken van een specifieke term. Door op een term te focussen waar veel volume opzit, wordt de aandacht sneller gevestigd op de organisatie en worden er meer clicks gegenereerd. 

Het optimaliseren van de website zodat deze goed scoort in zoekmachines zoals Google is een langdurig en arbeidsintensief proces. Wil je direct goed gevonden in Google worden of eerst kijken of zoekmachine adverteren (SEA) voor jouw site werkt? Dan is onder andere Adwords een ideale oplossing. Doorgaans ben je binnen één week ben je goed zichtbaar met alle relevante zoekwoorden voor je bedrijf tussen de betaalde zoekresultaten. Je krijgt:

  • Doelgerichte campagne op Google
  • Continue monitoring
  • Volledige inzage in uw campagne
  • Maandelijkse rapportage

Online Marketing

Waarom is adverteren op internet zo belangrijk?

Zoekmachine adverteren wordt vaak gezien als een kostenpost, maar het is juist het ideale kanaal om extra omzet te creëren binnen de online marketing strategie. En naast een rendement gestuurd kanaal heeft het ook een echt branding effect. Je staat er namelijk wel wanneer mensen op zoek zijn naar jouw dienst of product! Door middel van relevante advertenties trekken wij snel en effectief relevante bezoekers naar de website toe. Door te meten wat deze bezoekers doen op de website wordt er precies weergegeven welke advertenties het meeste rendement opleveren: dure campagnes die geen response opleveren worden snel aangepast of stopgezet terwijl goed renderende campagnes een hoger budget kunnen krijgen. Samen met Bespoke kunnen we zorgen voor een goede advertentiecampagne die rendement oplevert bij jouw online marketing activiteiten. 

Marketingstrategie

Wat kan Bespoke voor jou betekenen?

Op het gebied van zoekmachine adverteren kunnen wij zowel de uitvoerende als de adviserende rol aannemen. Leidend bij deze keuze is wat jouw wensen als klant zijn en wat het beste resultaat oplevert. Als wij vermoeden dat adverteren op het internet in de huidige omstandigheden geen winst oplevert, gaan we op zoek naar de juiste oplossing om dat te veranderen. Is het beter om bijvoorbeeld eerst usability in te zetten of de techniek van de website goed neer te zetten om daarna verder te bouwen met AdWords? Dan zullen we dit altijd overleggen. Wij denken graag met je mee en blijven het hele proces betrokken.

“It’s much easier to double your business by doubling your conversion rate than by doubling your traffic.” > Jeff Eisenberg